Friday, February 01, 2013

Forfattermentalitet

"a writer is the sender. Not the recipient". (...) "It´s not about me anymore. It´s not about what I need. It´s about you. And the world" (Andrea Hejlskov)

"I enhver ambitiøs forfatter ligger som regel en stræbende krabat på lur, et dyr der finder en næsten pervers tilfredsstillelse i at erobre verden med netop deres ord, deres tanker og deres bøger. Sådan hænger verden sammen og sådan skal det være" (Søren Staal Balslev i Weekendavisen # 05 2013)

"At skrive er ikke at være rockstjerne på en scene med et publikum nede foran, der klapper. Så det er selvfølgelig også lidt ensomt. Måske særlig i dag" (Esben Schørring)

"Jeg skulle faen ta meg vise ham. Jeg skulle faen ta meg vise hele jævla forpulte verden hvem jeg var og hva jeg var laget af. [...] Jeg skulle bli så stor at ingen kunne nå meg. Ingen. Ingen. Aldri. Jeg skulle faen ta meg bli den største av alle [...] Jeg måtte bli stor. Jeg måtte. Hvis ikke kunne jeg like godt ta livet av meg" (Karl Ove Knausgård)

No comments:

Post a Comment