Sunday, November 05, 2006

Hvad er din strategi?

Irmas administrerende direktør, Alfred Josefsen mener, at ledere bør have en ideologi for deres ledelse. Selv har han både en ledermission, en ledervision, ledelsesholdninger, en trosbekendelse og en lederværktøjskasse (se www.alfredjosefsen.dk). Jeg synes, det er en god idé. Men jeg tror ikke kun, det er ledere, der har gavn af at have en strategi for deres arbejdsliv. Jeg tror, vi alle sammen kan få noget ud af spørgsmål som:

  • Hvad er mit formål med at gå på arbejde?
  • Hvad vil jeg gerne opnå?
  • Hvad er vigtigt for mig?
  • Hvor vil jeg gøre en forskel - og hvordan?

Måske bliver det lettere at vælge til og fra i hverdagen, hvis vi kender vores mission og vision. Måske bør vi også have en strategi for vores privatliv. Hvad synes du?

No comments:

Post a Comment